Malafide Slotenmakers

malafide
Vraag aan 50Plus, het CDA, D66, en de SP (9 juli 2017, kamerlid Krol, kamerlid van Toorenburg, kamerlid Groothuizen en kamerlid van Nispen)
Mijn schoonmoeder van 88 is opgelicht door een malafide slotenmaker. Enig internetonderzoek leert dat zij hoegenaamd niet de enige is. Ik lees dat er hierover enorm veel klachten zijn. Alleen, er zijn kennelijk geen oplossingen. Aangifte doen is moeilijk en soms onmogelijk, omdat de aangifte in de rechtsgang vaak sneuvelt wegens onvoldoende gronden. Banken ondernemen alleen actie als er voldoende aangiftes tegen hun klant zijn gedaan. Zelfs ├áls een bank de banden met een malafide klant verbreekt, heeft dat weinig effect. De malafide slotenmaker begint gewoon een nieuw bedrijf onder een andere naam. Controleert de Kamer van Koophandel dat dan niet? Nee, want die is daartoe niet bevoegd. Malafide bedrijven glippen overal door de mazen van de wet en kunnen ongestraft doorgaan met hun gewetenloze oplichterij en intimidatie waarvan met name de kwetsbaren in onze samenleving de dupe zijn. Het lijkt mij hoog tijd dat er een structurele oplossing komt voor dit veelvoorkomende probleem. Maak postbus 51-spotjes over het belang van aangifte doen. Maak die aangiftes makkelijk. Laat KvK’s controleren wie zij inschrijven. Maak het onmogelijk voor wegens oplichting veroordeelde ondernemers om een nieuw bedrijf in dezelfde branche te beginnen onder een andere naam. Laat onze ouderen en kwetsbare groepen niet in de kou staan ten gunste van criminelen. Ik vraag hiervoor dringend uw hulp en aandacht.

Geen antwoord van het CDA (9/9/17, kamerlid van Toorenburg)
Ik heb al vaker gezegd dat ik hier niet aan mee doe. Individuele vragen doe ik niet via tussenpersonen. U hoeft mij niet meer te benaderen maar kunt mensen evt individueel naar mij verwijzen.

Geen antwoord van 50Plus (9/10/17, kamerlid Krol)
Na 3 maanden en twee keer rappelleren is geen antwoord ontvangen.

Geen antwoord van D66 (9/10/17, kamerlid Groothuizen)
Na 3 maanden en twee keer rappelleren is geen antwoord ontvangen.

Geen antwoord van de SP (9/10/17, kamerlid Nispen)
Na 3 maanden en twee keer rappelleren is geen antwoord ontvangen.

1 reactie


  1. ·

    Beste lezer,

    Naar aanleiding van de aanhoudende berichten van oplichting wil ik hier graag Totzo24 aan het licht brengen. Nu weet ik dat dit verdacht veel lijkt op reclame maken maar ik denk dat het uit dit oogpunt meer te maken heeft met het oplossen van een maatschappelijk probleem.

    Totzo24 gaat namelijk een verbintenis aan met haar abonnementhouders voor een betrouwbare hulp. Dit doormiddel van een klein vast bedrag per maand waarbij er geen extra kosten meer komen voor het voorrijden en het gebruikte materiaal. Waar het vooral gaat om betrouwbare mensen zullen onze betrouwbare mensen 24 uur en 7 dagen voor de bewoner klaar staan. Wat is het prettig zijn als er ook midden in de nacht mensen klaar staan voor huishoudelijke calamiteiten.

    Geen oplichting meer, geen bedreigingen maar eerlijke dienstverlening zoals hij hoort te zijn!

    Dank voor uw aandacht!

    Reinier Isendoorn

    Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *