Advies over Alcoholslot

advies

Vraag aan het CDA, D66, de SP en de VVD (2 oktober 2014, kamerlid de Rouwe, kamerlid van Veldhoven, kamerlid Bashir en kamerlid Visser)
Waarom wordt het advies van de Raad van State over de invoering van het alcoholslot door de regering genegeerd? De burger wordt op deze manier blootgesteld aan levensgevaarlijke en onuitvoerbare wetten. Dit maakt de Raad van State toch overbodig? Wij zijn tegen alle problemen die in het advies van de Raad van State staan, aangelopen. Zie artikel: ‘Goedbedoelde maatregelen brengt burger in gevaar‘ en zie advies Raad van State. Waarom zijn er bij de invoering van het alcoholslot geen wetenschappelijk onderbouwde onderzoeken gedaan naar onder andere het veilig bedienen van het alcoholslot? De SWOV wist in 2002 al dat de hertest onveilig is. De SWOV zegt hierover het volgende: ‘Nadeel van de test onderweg is dat dit tot onveilige situaties kan leiden.’ Zie artikel ‘Alcoholslot op komst‘ in het AD. Afleiding in het verkeer is een steeds groter wordend probleem, zie Campagne ‘Een beetje chauffeur laat zich niet afleiden‘. Afleiding is toch afleiding? Het alcoholslot is onmenselijk en onwenselijk, en doet onze samenleving meer kwaad dan goed.

Antwoord van de VVD (17/10/14, kamerlid Visser)
Op 9 oktober j.l. heeft minister Schultz van Infrastructuur en Milieu in de Tweede Kamer aangegeven dat het CBR het alcoholslotprogramma voor nieuwe gevallen voorlopig aanhoudt, in afwachting van een nadere uitspraak van de Raad van State. De minister is momenteel in overleg met minister Opstelten van Veiligheid en Justitie over de toekomst van het alcoholslotprogramma. De VVD wacht de uitkomsten van deze gesprekken af. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Geen antwoord van het CDA (2/1/15, kamerlid de Rouwe)
Na 3 maanden en twee keer rappelleren is geen antwoord ontvangen.

Geen antwoord van D66 (2/1/15, kamerlid van Veldhoven)
Na 3 maanden en twee keer rappelleren is geen antwoord ontvangen.

Geen antwoord van de SP (2/1/15, kamerlid Bashir)
Na 3 maanden en twee keer rappelleren is geen antwoord ontvangen.

32 reacties


  1. ·

    Ik ben nu geruim een jaar deelnemer van het alcoholslotprogramma (asp), ik betaal alles netjes op tijd en heb tot op de dag van vandaag nog geen foutmeldingen gehad. Ik ben in die tijd 2x op vakantie geweest met de auto met alcoholslot, 1x naar Spanje (4.000+km) en 1x naar Frankrijk (2.750km). De vakantie naar Spanje ging in principe prima, omdat dit veel snelweg rijden is, wat wel lastig/irritant is, is dat het apparaat zich in een periode van 13 a 14 uur (met pauzes) zich een slordige 40 a 50 x meld voor een test/hertest. De vakantie naar Frankrijk was een ander verhaal. Het aantal testen/hertesten is niet minder, maar wij vinden het leuk om in Frankrijk niet op de snelwegen te rijden maar over wegen en bergwegen te rijden. Dit leverde levensgevaarlijke situaties en handzweet momenten op tijdens hertesten. Ik noem een paar voorbeelden. Diverse wegen en bergwegen in Frankrijk zijn best lang en heel veel bochten en haarspeldbochten, waar je je volledige concentratie op de weg nodig hebt, helemaal met tegemoed komend verkeer en opgejaagde Fransen achter je in afdalingen en klimmetjes, dit is een lastig moment om te blazen. Ook op de binnenring van Parijs in het spitsuur leverde dit angstaanjagende momenten op, met honderden motoren die je inhalen links en rechts en opgeschoten Fransen om je heen. Op een rustige snelweg is het apparaat geen probleem maar het leidt op drukke wegen waar je je concentratie bij moet houden op levensgevaarlijke situaties, want je wil geen hertest missen, omdat je er constant op gewezen wordt dat als je fouten maakt je er zonder pardon uit het programma word gezet. Op een berg en ring Parijs zijn geen tot weinig stop mogelijkheden, evenals drukke ringwegen in veel steden in Nederland. Mvg, Asp gebruiker

    Beantwoorden

  2. ·

    Ik heb een aantal vragen over het alcoholslotprogramma:

    Vraag 1: Waarom wordt het in Nederland toegestaan dat rechters uitspraken doen zonder deze goed te onderbouwen?

    Vraag 2: Waarom mag een rechter een uitspraak doen op onderzoeken die niet bestaan?

    Vraag 3: Waarom is het in Nederland toegestaan dat rechters wel in hun uitspraken mogen discrimineren op handicap en/of gebrek en de burger niet?

    Vraag 4: Waarom kan en mag de burger daar niets tegen doen? Dit geeft namelijk alleen maar frustraties en een ongelofelijk onmacht gevoel.

    Vraag 5: Waarom hebben mensen die deze oplegging hebben gekregen geen enkel recht meer? Heel veel mensen worden onterecht uit het alcoholslotprogramma gezet. Dit omdat er meerdere foute testen wordt geconstateerd door derde of door non alcoholische dingen.

    En dan nu mijn laatste vraag.

    Vraag 6: Hoort een maatregel die als leer en veiligheids-maatregel bedoeld is niet 100% eerlijk, veilig en betrouwbaar te zijn?

    Beantwoorden

  3. ·

    Zelfs als bestuurders geen druppel hebben gedronken, kan het apparaat op tilt slaan. Dat kan al gebeuren als er alcoholdampen vrijkomen bij het gebruik van ruitenwisservloeistof, koffie, roken, energiedrankjes, tanden poetsen mondwater, handgel of het consumeren van ijs, fruit of medicijnen. Wanneer het slot een dergelijke foutmelding registreert, kan de gebruiker echter nergens terecht om het tegendeel te bewijzen. Op een politiebureau of in het ziekenhuis, waar je dergelijke testen kunt laten uitvoeren, worden automobilisten geweigerd en daardoor lopen bestuurders die aan het peperdure alcoholslotprogramma deelnemen de kans hun rijbewijs alsnog onterecht kwijt te raken voor 5 jaar en daarna de kans nog eens deel te nemen aan het alcoholslot. Kennis van iemand die onterecht uit het programma is gezet .

    Beantwoorden

  4. ·

    Ik ben ook in het bezit van een alcoholslot en wil vooropstellen dat ik een straf verdiend had, alcohol en verkeer gaan echt niet samen, maar dit is een bizarre straf. Ik heb 7 maanden rijontzegging gehad en €1.000 boete en het asp progamma komt totaal op +/- €5.000 uit. Ik ben nooit eerder in de fout gegaan en dit was de eerste keer. Het heeft me m’n baan gekost, omdat ik altijd in een bedrijfs auto gereden heb. Het bemoeilijkt me erg in het solliciteren naar een nieuwe baan, omdat ik altijd de weg op moet als loodgieter/verwarmings monteur, terwijl de vrachtwagen en buschauffeur gewoon door kunnen gaan met hun werk na eenzelfde fout. Ik zou geen problemen hebben met een apparaat dat naar behoren werkt en veiliger is en waarmee je in verschillende auto’s kunt rijden. Zou in deze tijd moeten kunnen lijkt mij. Ik rij nu 10 maanden met het alcoholslot en hou me strikt aan de spelregels van het CBR. Ik heb geen enkele startfout wel twee fouten hertest die totaal niks met alcohol te maken hebben. De eerste was na een broodje salami niet erg slim maar toen had ik het apparaat pas en was 10 minuten na een goede starttest dus zou ik in 10 minuten wat gedronken kunnen hebben zegt het CBR. De tweede was nog bijzonderder dat was na een uitlezing bij de garage. Het apparaat was uitgelezen, ik rij weg bij de garage en binnen 10 minuten een hertest, die ik fout blaas, terwijl hij net uitgelezen was en ik niks gegeten en gedronken had. Ben direct terug gereden naar de garage, omdat het apparaat opnieuw uitgelezen moest worden. Drager en CBR gebeld dat dit toch wel duidelijk is dat dit niet aan mij ligt, maar praat tegen een muur. Ik zou gedronken kunnen hebben in de 10 minuten na het weg rijden bij de garage en de hertest bij de garage geloven ze me wel, maar kunnen er ook niks mee, want is toch een erg goede klant van ze. Ondertussen wel weer een rekening gehad van de tweede uitlezing, twee op 1 middag dus ondertussen zit ik met twee fouten, waar ik niks aan kan doen en wordt echt niet terug gedraaid, terwijl duidelijk is dat ik er niks aan kan doen. CBR wil wel weer de folder opsturen met de spelregels van het alcoholslot, zoals gezegd zou ik geen moeite hebben met een apparaat wat doet wat hij doen moet, alcohol meten en niks anders en veiliger in gebruik, want de hertest komen nooit uit altijd op een druk moment in het verkeer waardoor ik maar degene naast me ff laat blazen als dat handiger is het is een nog gevaarlijker apparaat dan een mobiel onder het rijden. Je wordt zenuwachtig als hij weer afgaat en je blijft maar kijken of je goed geblazen hebt terwijl ik al een jaar geen drup meer op heb. Het heeft me al genoeg gekost nu laat ik de auto maar zoveel mogelijk staan want nog twee fouten hertest en ik ben 5 jaar m’n rijbewijs kwijt. Zoek ondertussen naar werk in een magazijn ofzo dan hoef ik niet te rijden. Een straf had ik verdiend maar dit is bizar. Gr Joost

    Beantwoorden

  5. ·

    Kijk er aub naar. Nu kunnen mensen misschien noch gered worden uit deze uitzichtloze situatie. Ht ASP is niet goed af te ronden als het slot niet functioneert. Het is niet zo dat het bij een persoon niet goed gaat, iedere ASP deelnemer loopt tegen dezelfde problemen op.

    Beantwoorden

  6. ·

    Vraag 1: Waarom wordt er onderscheid gemaakt tussen beroepschauffeurs? Mensen met rijbewijs B en A1 A2 en A en BE die ook meerdere voertuigen besturen en die dus geen inkomsten hebben, denk oa aan: hovenier, vertegenwoordiger, automonteur, eigen ondernemers, motorzaak, autobedrijf, enz.

    Vraag 2: Was het niet de bedoeling dat je het alcoholslotprogramma (ASP) opgelegd kreeg als je vaker in overtreding was, recidive met alcohol in het verkeer? Ieder mens maakt wel eens 1x een fout.

    Vraag 3: Het CBR houdt voorlopig nieuwe zaken en lopende bezwaarzaken voor het ASP aan. Dus deze mensen moeten dus WACHTEN op een nieuw belachelijk niet werkend fatsoenlijk getest programma van minister Schultz wat niet werkt? Het is tot nu toe gebleken dat het bestaande slot niet werkt. Dus deze nieuwe mensen gaan dan ook weer de TEST uitvoeren voor minister Schultz ipv een goede onafhankelijke instantie (mondalcohol en alcohol).

    Vraag 4: Wat als deze maatregel (STRAF) ASP wordt verworpen en de mensen die onterecht uit het ASP gezet zijn en dan nog eens van CBR een ontzegging van 5 jaar hebben gekregen wordt dit ook teruggedraaid?

    Vraag 5: Is het wel verstandig als een bedrijf als CBR dit soort maatregelen (STRAF) kan opleggen en er verder door de overheid niet op gecontroleerd wordt? Zou dit niet door een rechter moeten gebeuren (monopolipositie DRAEGER en CBR)? Verrijkt het CBR en Draeger zich hier niet mee? Wat met vragen pechhulp enz?

    Vraag 6: Mensen met een ASP worden neergezet als zware alcoholisten, terwijl ze tot de minder zware overtreders behoren. En dus eigenlijk de straf krijgen voor zware alcohollisten recidivisten.

    Vraag 7: Voor de huidige ASP deelnemers, dit betreft alle zaken die in uitvoering zijn, heeft dit geen gevolgen zegt CBR. Die mensen moeten dus maar het traject afronden wat niet werkt?

    Vraag 8: Hoe kan het zijn dat een ASP slot zogenaamd gekeurd en getest is, dit een goedkeuring krijgt terwijl je niet eens mag bellen, smsen, whatsappen enz onder het rijden?

    Vraag 9: Wie houdt hier nu het meest aan over: de Nederlandse staat, Draeger of het CBR? Lijkt alsof het alleen maar om geld gaat.

    Beantwoorden

  7. ·

    Iedereen maakt in zijn leven fouten toch. Ik ben door asp mijn werk verloren en in schulden terecht gekomen en nu zit ik in uitkering. Er wordt nergens mee rekening gehouden. Ik dacht we wonen in rechtstaat, maar zo blijkbaar van niet. Ik vind het heel erg jammer dat veel mensen door deze maatregel hun werk verloren en nu zitten ze in uitkering. Vind nu de staat en belastingbetalers leuk dat we in uitkering zitten, dat we onze huur niet kunnen betalen?

    Beantwoorden

  8. ·

    Ik heb heel veel vragen over het ASP en veel daarvan zijn hierboven al gesteld. Toch heb ik er ook nog een paar:
    – waarom wordt er niet gewaarschuwd voor het alcoholslot? Ik probeer mensen te waarschuwen als ze met een borrel op in de auto stappen omdat dit levensgevaarlijk is en ze het risico lopen op een alcoholslot. Ik word dan keihard uitgelachen en ze zeggen dan: ik ben nog nooit gepakt hoor en het slot krijg je echt niet de eerste keer en is trouwens voor zware alcoholisten.
    – waarom is dit slot zo extreem duur en kan je het alleen maar leasen voor een belachelijk hoge prijs? 2 jaar een slot leasen is veel duurder als je er 1 koopt.
    – waarom is dit uitsluitend bij 1 firma te leasen? Op deze manier kan hij vragen wat hij wilt en er zijn veel goedkopere aanbieders. Ik dacht dat monopolie positie in Nederland verboden was?
    – waarom wordt je dubbel gestraft, nou ja dubbel? Je krijgt een boete, een rijontzegging, een cursus, 300 euro opleggingskosten. 120 euro per half jaar uitvoerigskosten een alcoholslot eventuele extra uitlezingen door disfunctioneren van je auto of het slot zelf je moet 2 keer een nieuw rijbewijs kopen en twee jaar met een levensgevaarlijk slot rondrijden, wat een enorm stigma kan opleveren. Ik heb me twee jaar verstopt in mijn eigen auto en hem altijd ver weg geparkeerd. Ik heb 1 keer in een grote drukke stad gereden, maar dit was levensgevaarlijk en heb het nooit meer gedaan. Het slot kan dan wel getest zijn maar als je weet dat je er na drie fouten testen uitgezet wordt ben je constant op je hoede en zit je met angstzweet in je handen aan het stuur, dus niet echt bevorderlijk voor de verkeers veiligheid. En dan heb je ook nog mensen die hun baan, huis en relatie zijn kwijtgeraakt en nu een uitkering ontvangen, dit kost de staat toch enorm veel geld, een flinke boete en waarschuwing had ook voldoende geweest.
    – waarom zit er trouwens een cursus bij, daar werd uitgelegd dat alcohol en verkeer niet samengaan en je een alcoholslot kan krijgen…OHHHHHHHH!!! en waarom werd die gegeven in een kroeg!
    – waarom krijgen alcoholisten geen alcoholslot maar krijgen ze na een jaar goed gedrag hun rijbewijs weer terug. En waarom zegt minister Schultz dan op T.V. dat ze door middel van het slot alcoholisten van de weg kan houden terwijl ze zelf een wet bedenkt die zegt dat alcoholisten niet met het ASP mee mogen doen. Op deze manier komt degene die in het ASP zit niet echt geloofwaardig meer over en denkt iedereen dat je alcoholist bent.
    – waarom kan je het slot verzekeren maar als er iets is moet je het bijna altijd zelf betalen en als hij gestolen wordt moet je 300 euro betalen en 370 euro voor de inbouw. Dit is ongeveer de de kostprijs van het slot.
    – waarom betaal je 300 euro opleggingskosten aan het CBR en per half jaar ook nog eens 120 euro? Ik heb diverse malen met het CBR gebeld, maar niemand kon hier antwoord op geven. Wel een keer vaag antwoord: dat is omdat je meedoet.
    – waarom kan je nergens met je vragen terecht? De helpdesk van het CBR weet bijna nooit antwoord op je vragen of sturen je door naar de firma van het slot die je vervolgens ook geen antwoord kan geven. Eerlijk gezegd is er 1 ding wel altijd goed gegaan bij het CBR en dat zijn de rekeningen sturen.
    – waarom wordt deze bizarre extreem dure en mensonterende maatregel die bedoeld is voor notoire overtreders zonder waarschuwing toegepast op first offenders.

    Ik ben nu eigenlijk van het slot verlost en kan weer een gewoon menswaardig leven opbouwen en mijn schulden langzaam af gaan lossen wat natuurlijk niet mee valt in deze tijd. Alcohol en verkeer gaan niet samen en moet streng aangepakt worden, maar dit is in verhouding met andere verkeersovertredingen een extreme zware straf of eigenlijk moet ik zeggen straffen.

    Beantwoorden

  9. ·

    Geachte kamer, ik moet zelf nog 5 maand met het slot rond rijden mits ik geen enkele fout meer maak. Heb zelf 3 foute blaastesten gehad zonder dat er alcohol in het spel was. Maak je in het laatste jaar zo’n fout wordt het ASP automatisch verlengd met een half jaar. Het is vrijwel onmogelijk om hier tegen in te gaan. Dus dat geeft best wel stress kan ik u zeggen. Ik heb zelf een bedrijf wat wij met ons 2en runnen. Voor dit hele gebeuren hadden wij een paar man in dienst maar die hebben we ontslagen omdat deze zeer hoge kosten die aan dit slot vast zitten anders niet konden betalen. Ben voor de rechter geweest en die heeft terecht bepaald dat ik een boete moest betalen van €750 en 3 maand rijontzegging. Dan kunnen ze zeggen dat het ASP geen straf is maar als je de kosten vergelijkt met de boete dan vind ik dat wel degelijk een straf. En dan dat je maar in 1 auto kan rijden maakt het werk dat ik heb ook zeer lastig. Want het rijbewijs voor een aanhangwagen komt ook 2 jaar lang te vervallen. Door al deze kosten en dat je je werk niet goed kan uitvoeren zijn wij diep in de rode cijfers beland. Ik hoop dan ook stellig dat het slot er zo gauw mogelijk uitgaat en dat ik weer op een normale manier mijn werk kan gaan doen. En uiteraard dat alle kosten die gemaakt zijn voor deze straf weer terug betaald worden. Het is pure diefstal wat dit programma betreft.

    Beantwoorden

  10. ·

    Geachte Tweede Kamer, in het bijzonder de ministers Schultz en Opstelten,

    Graag schets ik mijn situatie in het kort en wil vervolgens een aantal vragen stellen aangaande het alcoholslot en in het verlengde daarvan. Zie mijn verhaal.

    Beantwoorden

  11. ·

    Een slot in de auto dat voorkomt dat een drankrijder opnieuw onder invloed achter het stuur kruipt. Wie kan daar nou tegen zijn? Een keur aan instanties dacht mee over de ideale vormgeving van het alcoholslotprogramma, met als resultaat dé perfecte maatregel. Op papier dan, volgens de deelnemers schiet het programma zijn doel voorbij.

    Zie het sterk stukje onderzoeksjournalistiek met de titel ‘Kapot door het alcoholslot‘, dat is geschreven door Sanne Terlingen.

    Beantwoorden

  12. ·

    Geachte tweede kamer, Mijn naam is Roland de Weerdt en ik heb een ASP opgelegd gekregen enige tijd gleden. Ik ben mijn baan kwijt geraakt en de mogelijkheid om een soortgelijke baan te kunnen uitvoeren. Ik was namelijk vertegenwoordiger/accountmanager. Mijn baas wilde mij niet toestaan een alcoholslot in te bouwen omdat hij dat uit principe niet wil en omdat het te duur is. Ik heb zeer veel sollicitatiegesprekken gevoerd en geen 1 persoon wil mij aannemen met deze maatregel. Ik heb mijn huis moeten verkopen met verlies en ik woon van ellende weer bij mijn ouders in. Momenteel heb ik een baan als verhuizer, ik verdien slecht, met een 0-uren contract. Ik zou een vast contract kunnen krijgen wanneer ik in het bezit kom van een gewoon rijbewijs B, want dan kan ik in bepaalde auto’s rijden waarmee we klussen doen. Het was voor mij de eerste keer dat ik werd aangehouden met drank op. Ik heb er echt van geleerd, maar ik ben geen alcoholverslaafde die een slot nodig heeft. Ik ben tegen alcohol in het verkeer. en ik vind dat ik een fout heb gemaakt. Ik heb van 9 maanden rij ontzegging en een boete van 1000 euro al genoeg geleerd. Moet ik dan ook nog mijn baan, huis en eigenwaarde verliezen? Een vrachtwagenchauffeur heeft dat dus inmiddels niet meer, maar ik … iemand met een rijbewijs B waarbij icm werk een alcoholslot ondenkbaar is niet?

    Ik zou het fair vinden als er een keuze zou kunnen worden gemaakt uit:
    – alcoholslot 2 jaar (mensen die een drankje willen blijven drinken en ook nog willen autorijden);
    – 2 jaar lang onderzoek alcohol (dat reeds bestaat) voor mensen die bereid zijn totaal geen alcohol meer te nuttigen in ruil voor hun vrijheid (baan etc);
    – 2 jaar lang niet rijden en dan er klaar mee zijn (voor mensen die het slot of onderzoek niet kunnen betalen.

    Bedankt voor het lezen! mvg, Roland de Weerdt

    Beantwoorden

  13. ·

    Beste 2e kamer, Ook ik heb 2.5 jaar geleden een fout gemaakt. Ik heb op een verdwaalde avond mijn vriendin opgehaald op haar werk omdat het regende. Op zo’n 50 meter van mijn huis zit een cafetaria waar ik nog even vlug sigaretten wilde halen. Helaas was deze net 5 min gesloten. Hierop besloten we even naar de overkant te lopen waar een cafe zit om daar nog vlug sigaretten te kopen. Nu kom ik daar natuurlijk een oude vriend van me tegen die ik lang niet had gezien, en van het ene biertje kwamen er wat meer. Nu lopen we even later weer terug naar huis, bijna aangekomen, zie ik dat ik natuurlijk mijn auto nog steeds aan de voorkant heb staan, en aangezien ik op de rand van de binnenstad woon ik daar ongetwijfeld de volgende ochtend een parkeerboete op zou krijgen. Erg stom van me, en dat geef ik ook toe, spring ik in mijn auto om hem even achterom te zetten op mijn prive parkeerplaats. Ik was al netjes naar huis gelopen en dacht nog even mijn auto achterom te zetten om een boete te voorkomen. De agenten in kwestie die me aanhielden vertelde me dat ze me uit het cafe zagen lopen, en me zijn gevolgt om te kijken of ik in een auto zou stappen. Op het moment dat ze me aanhielden vroegen ze dan ook wat ik ging doen, en ik vertelde hun dat ik me auto ging parkeren, waarop die agent vertwijfelt terug komt lopen van het controleren van mijn rijbewijs, en aan me vraagt waarom ik in de auto stap terwijl ik 40 meter verderop woon. Ik heb die agenten toen ook uitgelegd dat ik met auto achterom wilde rijden om een parkeerboete te voorkomen. Dit alles mocht uiteraard en terecht niet baten. Ik ben ook schuldig en dit was een stomme beslissing.
    Eindresultaat: Justitie heeft 6 maanden mijn rijbewijs ingetrokken en heb moeten voorkomen, wat me een boete van 1.000 euro opleverde. Het cbr heeft me het asp opgelegt en me rijbewijs ongeldig verklaard, dit koste me 300 euro. Het volgen van het asp kost me nogmaals enkele duizenden euros, en dat geld heb ik tot op heden nog niet bij elkaar kunnen krijgen, met als gevolg dat ik al bijna 3 jaar mijn rijbewijs kwijt ben. Hierdoor heb ik o.a. ook al een baan aanbod moeten laten lopen, omdat een rijbewijs B hiervoor nodig was. Ik ben nu al voor 1.300 euro gestraft, ben al bijna 3 jaar me rijbewijs kwijt, en dit belemmerd me ook al die tijd al met een baan vinden. Als ik nu alsnog in moet rollen in het asp programma, kost het me na 3 jaar alsnog enkele duizenden euros, en weer 2 jaar lang drama met een slot wat technisch niet te vertrouwen is en voor gevaarlijke situaties zorgt dankzij de hertesten tijdens het rijden. Ik heb 1x een fout gemaakt die ik toegeef, ik ben absoluut geen veelpleger waar dit programma blijkbaar voor ontwikkeld zou moeten zijn. Ben ik nog niet genoeg gestraft en horen dit soort ingrijpende maatregelen niet opgelegd te worden door een rechter, die ook naar omstandigheden kijkt? Waarom word ik dubbel zo grof gestraft? waarom geven jullie 1 instantie zoveel monopolie en macht, zonder controle door de overheid?

    Beantwoorden

  14. ·

    1. Vraag eens aan minister Schulz over de Europese Aanbesteding aan Draeger, en waaraan het product aan heeft moeten voldoen. Op wonderlijke wijze is de Aanbestedings Procedure, welke bij wet openbaar dient te zijn niet vindbaar. Camiel Eurlings die vertrekt bij S(ch)ip(s)hol heeft het slot er in 2008 op valse bewijzen er doorheen geduwd en advies van de Raad van State naast zich neergelegd. Had die niet het direkteurstokje overgenomen van Gerlach(g) Cerfontaine op (S)Chip(s)hol? Die nu toezichthouder is bij het CBR?
    2. Waar is het onderzoek van het SWOV betreft de veiligheid omtrent het gebruik van het slot?
    3. Waarom wordt er besloten de mensen die al eerder ‘dubbel’ zijn bestraft deze nog steeds dienen uit te voeren door minister Schulz?
    4. Waarom heeft het CBR geen onafhankelijke klachtencommissie?

    Beantwoorden

  15. ·

    Even het al dan niet terecht zijn van de maatregel buiten beschouwing latend het volgende. Als men door het CBR een alcoholslotprogramma krijgt opgelegd kan voor dit slot maar bij 1 leverancier worden aangeklopt. Door deze monopoliepositie kan een buitensporig bedrag worden gerekend voor zowel de lease van de hardware als het doen van de rapportage. Mijn inziens is dit niet van deze tijd. Er zouden minimaal 2 aanbieders moeten zijn om marktwerking te creëren en de burger tegen excessieve prijstelling te beschermen.

    Beantwoorden

  16. ·

    Hoe lang gaat het discrimineren nog door omtrent de huidige asp slot veroordeelden? Schande!!!

    Beantwoorden

  17. ·

    Hallo tweede kamer. Wakker worden voordat de asp verkopers onterecht rijk worden door het geld van de burgers om zogenaamd goede maatregel en goed gekeurde alcoholslot op te leggen. Niet eerlijk, want niemand heeft de burgers gewaarschuwd over de goed bedoelde maatregel, vooral mensen die voor het eerst een fout maken. Ik kan veel opschrijven maar voor wijze mensen is een woord genoeg. Wakker worden, omdat wij wakker zijn en goed luisteren naar de rechters, omdat ze voor de staat en de burgers dag en nacht vechten om vrede en rust te brengen. Belachelijk en triestig dat u het slot slordig heeft goedgekeurd. Niet te geloven, doet echt pijn.

    Beantwoorden

  18. ·

    Geachte Tweede Kamer, Na anderhalf jaar deelname aan het ASP is mijn geloof in Nederland als rechtstaat ernstig aangetast. Ik herken me in vrijwel iedere boven omschreven ervaring. Voor het eerst aangehouden na dertig jaar rijden zonder ongelukken en zonder boetes (waarvoor nog een compliment vd officier). De rechter nam aan dat het hier om een eenmalige uitglijder handelde hoewel, bijna 2 jaar geleden, het ASP nog geen reden was om een lage straf op te leggen. Daarna ben je overgeleverd aan de Stalinistische bureacratie van het CBR die als harteloos uivoeringsorgaan van een door de overheid opgelgd leerprogramma met een sadistisch genoegen in alle gevallen van twijfel over foutieve testen de schuldvraag bij jou als deelnemer legt. Zo verwordt het ASP tot een uistekende leerschool dat je in dit land volledig en zonder enige beroepsmogelijkheid overgeleverd bent aan semi ambtenaren waar ze onder het communisme jaloers op zouden zijn geweest. Een volgend hoofdstuk wordt er nu aan toegevoegd met de absurde situatie dat nieuwe sloten niet worden opgelegd en bestaande deelnemers aan deze dwaling blijven onderworpen. Na het feit dat beroepschauffeurs kennelijk kunnen leren van een cursusje en mensen in een personenauto zich 2 jaar moeten onderwerpen aan vrijheidsbperkend regime en een cursus het zoveelste bewijs van falende politiek en ministers. Kortom een prima lesprogramma om je hele vertrouwen in de overheid volledig de vernietigen.

    Beantwoorden

  19. ·

    Geachte 2de kamer, Volgens de regels mag u toch niks in je handen hebben tijdens de rijden van een auto. Zodoende heb ik al 3 bekeuringen moeten betalen omdat ik de beste agent niet kon overtuigen dat ik geen telefoon in me hand had. En nu mag je wel aan alcholslot in je hand hebben tijdens het rijden, die ook nog eens geen onderscheid kan makken tussen een sigaret of broodje kaas en alchohol. Het is een hele marteling die je moet ondergaan z’n alcholslot programma.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *